Az e-felvételi elsõ lépése a www.felvi.hu oldalon történõ regisztráció. A felhasználó többek között ekkor adja meg a késõbbiek során használatos e-mail címét is. Amennyiben a regisztráció sikeres volt, az érdeklõdõ Az én felvim menüpontra kattintva választhatja ki az e-felvételi lehetõségét.
Azoknak a regisztrált látogatóknak, akik élni szeretnének az e-felvételi lehetõségével, elõször, mikor kiválasztják a szolgáltatást, el kell fogadniuk az elektronikus jelentkezéssel járó felhasználási feltételeket, jogokat és kötelezettségeket. Ezek elfogadása nélkül nem vehetõ igénybe az elektronikus jelentkezés.
Amennyiben a felvételizõ elfogadja a felhasználási feltételeket, a rendszer automatikusan kiküldi a megadott e-mail címre az egyéni biztonsági kódját, amire minden belépéskor szüksége lesz, ezért érdemes jól elmenteni és megõrizni.
Az e-felvételi során a jelentkezõ a különbözõ adatcsoportoknak megfelelõ ûrlapokon rögzíti a szükséges adatokat. A jelentkezéshez szükséges egyéb dokumentumok elektronikus formában is feltölthetõk. A dokumentumkövetelményekrõl az e-felvételi felülete listát készít, figyelembe véve az összes jelentkezési helyet, és figyelmeztet a hiányokra.
A jelentkezéssel járó költségeket a felvételizõk egy összegben kell hogy fizessék banki átutalással, vagy dombornyomott, illetve virtuális webkártya segítségével internetes tranzakcióval, amit az e-felvételi menüpontban érhetnek el a felvételizõk. A rendszer a regisztrált jelentkezések alapján automatikusan kiszámolja a jelentkezõ költségeit, így a felvételizõnek ezzel sem kell veszõdnie.
Az elektronikus úton jelentkezõnek a webes ûrlapok kitöltése, illetve az eljárási díjak befizetése után hitelesítenie kell jelentkezését, amelyre két lehetõsége van:
A szükséges ûrlapok kitöltése után ki kell nyomtatnia a jelentkezõnek a felületrõl az úgynevezett hitelesítõ adatlapot és azt aláírásával hitelesítve - célszerûen ajánlott küldeményként - postáznia kell a 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.
Amennyiben a jelentkezõ rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, akkor az e-felvételi menüpontban található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történõ párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik.
Az elektronikus jelentkezés a hitelesítéssel válik aktívvá és hivatalossá.
Bõvebb információ az Ügyfélkapuról: www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu.
(forrás: edupress.hu)
Nyomtatható változat |
Szólj hozzá |
Cikk továbbküldése |
« Vissza az előző oldalra |
|
Generali a Biztonságért Alapítvány bemutatása
Generali közlekedésbiztonsági projekt bemutatása