Kreativitás és kritika a tehetséggondozásban(2008-11-10 09:40:00)
Eg?szs?ges t?rsadalom tud?s-elit n?lk?l nem l?tezik. A megszerzett tud?son ?s a tehets?g kibontakoz?s?n alapul? elitre sz?ks?ge van Magyarorsz?gnak - mondta Hiller Istv?n oktat?si ?s kultur?lis miniszter a Kiemelt szakkoll?giumok az egyetemi tehets?ggondoz?sban c?m? konferencia nyit?el?ad?s?n.

"Kreativit?s ?s kritika. Ha-e kett? egys?get tud k?pezni, m?lt?ak vagyunk r?, hogy egy?tt gondolkodjunk" - kezdte el?ad?s?t Hiller Istv?n a tehets?ggondoz?sr?l.
A miniszter felh?vta a figyelmet, hogy a t?bbszint? k?pz?si rendszer bevezet?s?vel az alapk?pz?s a t?megk?pz?s sz?ntere lett, a mesterk?pz?s c?lja a szaktud?s megszerz?se, a tud?selitet azonban nem a mesterk?pz?s szintj?n kell kinevelni. Erre a doktori k?pz?s alkalmas, ?s most az energi?k nagy r?sz?t erre a ter?letre kell ford?tani - mondta.
A miniszter sz?lt arr?l is, hogy b?r a magyarorsz?gi fels?oktat?si int?zm?nyek k?z?tt jogilag egyenrang?s?g van, az elitk?pz?st a tudom?nyegyetemekhez kell k?tni, ahol rendelkez?sre ?ll a megfelel? infrastrukt?ra a kiv?l? m?helyek megteremt?s?hez.
A j? m?helyek mellett Hiller hangs?lyozta a mest