Játékprogramíró verseny középiskolásoknak(2012-01-16 09:53:00)
A html5jatekok.hu az alábbi, HTML5 játékprogramíró versenyt hirdeti meg középiskolás diákok számára, amellyel azt a célt tûztük ki, hogy segítsük a gazdag, HTML5 alkalmazás fejlesztés kultúrájának elterjedését hazánkban. A verseny során a szakmailag legjobb három játékot, a Facebook-on legnépszerûbb játékot, és a legtöbb versenyzõ diákot ajánló tanárt értékes tárgynyereménnyel jutalmazzák.

A verseny feltételei:
- A versenyen részt vehet bármely, 2011. novemberében nappali tagozatos, magyarul tudó középiskolás diák (beleértve a határon túli magyar középiskolákat is).
- A feladat: egy mûködõképes, legalább 1 játszható pályát tartalmazó játék készítése HTML5-ben és annak publikálása a http://html5jatekok.hu oldalon, NJSZT kategória alatt. Technológiai feltételek lentebb találhatóak!
- A verseny idõtartama: a beadási határidõt meghosszabbítottuk 2012.02.15-ig
- Eredményhirdetés: 2012.02.17
Nyeremények:
- Egy négytagú zsûri a beérkezett pályamunkákból az általa legjobbnak ítélt három játékot egy-egy Nokia Lumia 710-es készülékkel jutalmazza (feltételeket lentebb találsz).
- A html5jatekok oldalra beküldött játékok közül a legtöbb Facebook Like-ot kapó egy XBOX-360 játékkonzolt kap Kinecttel.
- Az a középiskolai tanár, akinek a legtöbb diákja publikál érvényes, és az oldal szabályainak megfelelõ játékot a http://html5jatekok.hu oldalra egy Nokia Lumia 800-as készüléket kap.
Diák vagyok, hogyan versenyezzek:
- Kérj egy ingyenes fejlesztõeszközt a mic (kukac) microsoft (pont) hu e-mail címen (amennyiben Visual Studio-ban akarod elkészíteni a játékodat).
- Töltsd le a HTML5 fejlesztõi indulókészletet az alábbi címrõl (az 53. oldaltól kezdõdik a HTML5 rész): Internet Explorer 9 a zsebben.pdf
- Olvasd el a html5jatekok.hu oldalon lévõ példaalkalmazás fejlesztésének leírását.
- Fejleszd le a saját játékodat, ami megfelel a Technológiai feltételek szekcióban leírtaknak. (minél hamarabb fejleszted le a játékodat, annál nagyobb esélye van, hogy a legtöbb Facebook like-ot kapja)
- Publikáld az alkalmazásodat a http://html5jatekok.hu oldalon 2012.01.30-ig. (ne felejtsd el megnevezni azt a tanárodat, akitõl hallottál a versenyrõl: ennek módjáról a Technológiai feltételek szekcióban tájékozódhatsz.)
- A publikáláskor az NJSZT kategóriába nevezd a játékodat, mert csak így startolhatsz rá a nyereményekre.
- A publikált játékodat népszerûsítsd a Facebook-on, hogy minél több Like-ot kapjon.
- Az eredményhirdetés 2012.02.17-én lesz. Mindenkit, aki érvényes játékot publikált e-mailben fogunk kiértesíteni, illetve a nyertesek nevét ezen az oldalon fogjuk közzé tenni.
Tanár vagyok, hogyan tudok versenyzõt ajánlani:
- Amikor a diák közzéteszi a játékát a http://html5jatekok.hu oldalon, akkor a beküldendõ .zip fájlban meg kell adnia az Ön nevét és email címét. Kérem ügyeljen arra, hogy minden Ön által értesített diák ezt megtegye.
- Az a középiskolai tanár, akinek a legtöbb diákja publikál érvényes, és az oldal szabályainak megfelelõ játékot a http://html5jatekok.hu oldalra egy Nokia Lumia 800-as készüléket kap.
Technológiai feltételek:
- Egyetlen zip fájlban kell feltölteni a kész játékot.
- A zip fájlba legyen egy info.txt, amibe írd bele (ha volt) az ajánló tanárod nevét, e-mail címét, és az iskolátok nevét.
- A zip-ben bármilyen mappa lehet, de a gyökérben kell lennie egy index.html fájlnak, ami magát a játékot tartalmazza. Ebben a fájlban semmilyen más látszódó elem nem lehet a canvason kívül.
- A zipben lévõ fájlok és mappák neveiben csak az angol ABC betûi és a . (pont) valamit a – (kötõjel) szerepelhet. Tehát ne használj szóközt, kettõskeresztet, vagy más speciális karaktert.
- Az index.html fájlban lévõ canvas mérete pontosan 800×500 pixel legyen.
- A zip-ben a következõ kiterjesztésû fájlok lehetnek: bmp, css, eot, gif, htm, html, jpg, jpeg, js, mp3, ogg, png, ttf, txt, wav, xml, woff, svg.
- A zip fájl mérete legfeljebb 15 MB lehet.
- Fontos dolog még, hogy az oldalon a feltöltött játékok egy iframe-be ágyazva jelennek meg, ezért ha például fõnök gombot szeretnénk beállítani, akkor az átirányításnál ügyelni kell arra, hogy ne az iframe-be töltsük be a fõnök-oldalt. Ezt a problémát könnyen elkerülhetjük, ha az onkeydown eseménykezelõ megfelelõ részében a következõ kódrészlet mintájára valósítjuk meg az átirányítást: window.top.location.href = “http://…”;
- Update (2011.12.05): Mivel sokan kérdeztétek ezért külön leírjuk ide is: a játéknak plugin (flash, silverlight stb.) telepítése nélkül futnia kell IE-ben.
Hol kérhetek segítséget?
forrás: pályázatok.org